Teknoloji ve Hayata dair günceler

Menü


Kategorilerim


Son Yorumlar


Sık Arama Sorguları


universitede kendimi nasil gelistiririm, usb ye ms dos yukleme, içinde benzetme olan şarkılar, ygd ne demek lgd ne demek lgd ne demek, https://yandex ru/clck/jsredir?from=yandex ru;search;web;;&text=&etext=1887 Ku92oraB5ePf3zKi2svIBEs72DuDM9-3RAhYeyt7_x6fM_WUV8YJn-8KhvF5OyIC 776f3e2b3d80fc7e5720c1558c78251ad8ae6d13&uuid=&state=_BLhILn4SxNIvvL0W45KSic66uCIg23qh8iRG98qeIXme, zero hour kurmak için generals gerekli mi, tower pro servo motor baglanti uçlari, Pasif Buzzer Modülü mail, Altın bloklar levhalar mail, A5 2017 alternatif

Etiketler


Mini Mini 1.Sınıflar İçin Okul Vaktii.. :)

Kemal İKİZOĞLUKemal İKİZOĞLU

Merhaba arkadaşlar..

Bu yıl eğitim sistemindeki yeni düzenlemeler ile bu sene 66 ayını dolduran tüm cocuklar okula gidebilecek.. Okula alışma ve cevreyi tanıma adına bir hafta önceden açılacak olan eğitim maratonuna artık son gün.. Tüm aileler aslında bu ilk günün telaşlarını yaşamaya uzun zaman önceden başladılar.. Farklı okullarda eğitim görme durumları , servis ayarlama , en önemlisi yaş durumuna göre yeterlilik gösterebilme düşüncesi derken aldı bir telaş gitti veliyi ..

   Herkesin aslında bir haklılık noktası var okula cocuğunu gönderecek olan veli ile kayıt yapacak okulun.. Hiç veren razı değil alan razı değil.. Alan razı olmasa bile yapacak birşeyi yok.. Bizim ilçemizde yapılan yerleştirmeye göre küçük bir çocuğun gidebileceği yakın yerler olmasına karşın neredeyse 2-3 km uzaklıkta bulunan okullara atanmış ve velilerden cocuklarını oraya göndermeleri istendi.. Tabi halk ne kadar itiraz etse de yine bir döner sermaye yolu göründü Kooperatiflere , Servisçilere.. Hiç olur mu ilçede servis derken , şimdi ilçe içi servis taşımacılığı çıkacak.. Şaşırıyorum aslında.. 🙂

Hayatımda ilk kez kardeşim ile tadacağım çok farklı bir duygu olacak benim için.. Pazartesi günü ile beraber kardeşimin elinden tutup birlikte okula gideceğiz.. 1.Sınıfa başlayacak daha.. Küçük diyoruz ama sanki büyümüşte küçülmüş.. Maşallah diyorum.. Küçük olmasına karşın sayı , harfleri okuyup, cümleleri okuyabiliyor çat pat.. Okula gitmeden aile içi eğitimde herşeyi öğrendi zaten 🙂 Yaşına göre mükemmel bilgisayar kullanıyor. Ayrıca çok iyi Need For Speed Most Wanted oynuyor 😀 Bizim zamanımızda biz bilgisayarı haftada bir belki ya görür ya da karıştırabilirdik bozacağız diye.. Şimdiki nesil o kadar hızlı geliyor ki bütün herşeyi doğar doğmaz öğrenmeye başlıyor..

Aslında şunu düşünüyorum.. Önceden OKS , YGS ,SBS ile maratona hazırlanan öğrenciler derken aslında onu biraz değiştirip okula yeni başlayan öğrenciler için de söyleyebiliriz..

   Bir Eğitim Maratonu başlıyor aslında.. Hayat boyu devam edecek ; uzun soluklu , bol metrajlı bir film gibi .. 

Daha yeni bir haber okudum.. Belki size de rast gelmiş olabilir.. Şu linkten haberi takip edebilirsiniz..

Estonya?da hükümet, ilkokullara birinci sınıftan itibaren bilgisayar kodu yazma dersleri olacakmış..

Haberi kısaca özetlemek gerekirse ;

Son dönemde yüksek teknolojiye dayalı bir ekonomi oluşturmak üzere yatırım yapan Baltık ülkesi Estonya?da ilkokul öğretmenleri, gelecek aydan itibaren sınıflarda bilgi teknolojileri (IT) konusunda ders vermek üzere eğitilmeye başladı.

AB?ye 2004?te katılan 1.3 milyon nüfuslu ülkede birinci sınıftan itibaren program yazmayı sağlayan bilgisayar kodlama dersleri de verilecek.

Bu haberi okuduğumda biraz olsun şaşırdım.. Çünkü” o çağdaki bir çocuğa özlük eğitimini ne zaman verdiniz ki bu eğitime geçebildiniz.. ” diye bir soru gelecek ya da soracaksınız kendi kendinize ..  Buna cevap olarak da kültür ve seviye farkı diyebiliriz..

Yeni bir maratonda tüm velilere şimdiden sabır ve kolaylıkla geçmesini dilediğim bir yıl diliyorum..
Yeni eğitim öğretim yılında şimdiden hayırlı olması dileğiyle..  Kolay gelsin 🙂

 

Eğitim ve teknoloji haberlerini, ilginç ve önemli bilgileri, kendimi geliştirdiğim alanlardaki öğrendiğim tecrübelerimi blogumda paylaşıyorum. Öğrenmekten ve paylaşmaktan zevk alıyorum.İnandığım bir şey var ki istisnalar hariç, hiçbir şey imkansız değildir. Mucizeler için zaman gerekir! Bu benim yaşam felsefem.

Comments 0
There are currently no comments.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.