Teknoloji ve Hayata dair günceler

Menü


Kategorilerim


Son Yorumlar


Sık Arama Sorguları


mysql kurulumu, geçmiş yılların ygs soruları, sakaryalı ünlüler, hukuk öğrencisi kendini nasıl geliştirir, türk boyları soy ağacı, uzaktan eğitimde okula gidiliyor mu, uzaktan eğitimde derslere girilebiliyor mu, boshret kheer sözleri türkçe, interaktif final com tr, hussein al jasmi boshret kheer türkçe sözleri

Etiketler


Arşivler


Görsel MySQL Kurulumu 5.5

Kemal İKİZOĞLUKemal İKİZOĞLU

Merhaba arkadaşlar..

Bugün mysql kurulumu ve Sql sorgulamaları dersine giriş yaptık.Ne zaman öğreneceğim diyordum.Ve bugünün tarihini post atarak veriyorum.Yavaştan anlatmaya başlayayım.İlk önce ben MySql 5.5 Workbench programı linkini vereyim.Kullanacağımız programı MySql Dowloand Sayfası‘ ndan işletim sistemi özelliğinize göre indirebilirsiniz.Ben 32 bit işletim sistemine sahip olduğum için Windows (x86, 32-bit), MSI Installer adlı uygulamayı indiriyorum.

Programı indirdikten sonra kuruluma geçebiliriz.. İlk önce sisteminizde birazcık boş yer açın ve kuruluma hazır bir şekilde parmaklar mouse düğmeleri üzerinde bekleyiniz :))

İlk önce programı çalıştırıyoruz.Ve karşımıza kurulum sihirbazının ilk adımı çıkıyor.Burda ilerlemek için Next ;

Kullanım sözleşmesini kabul etmelisiniz.Yoksa kuruluma devam etmeden çıkış yolu gözükür..Altta bulunan sözleşmeyi kabul ediyorum ibaresi olan tık yerini işaretleyip Next ;

Gelen ekranda kurulacak uygulamanın çeşidi ne olsun diyor.Yane program içerisinde bulunan tüm eklenti , programcıklar yüklensin diyorsanız Complate ; Ana çekirdek dosyaları bana yeterli diyorsanız Typical ; Yok ben herşeyi kendim ayarlayacağım diyorsanız Custom düğmesine tıklayınız.Ben tüm ayarların kurulu olmasını istiyorum ve Complate diyorum. 🙂


Gelecek son ekranımızda kurulum gerçekleşsin mi diye soruyor..Install diyerek kurulumu başlatıyoruz..


Kurulum devam ediyor..

Gelen ekranda Next > Next diyip kuruluma devam ediyoruz..

 

Kurulum bittikten sonra Finish diyerek kurulumu bitiriyoruz..Üzerinde işaretli Launch the MySQL Instance Configuration Wizard seçeneği işaretli olacak.Sakın kaldırmayın..! Finish diyerek bitiriyoruz..Ardından işaretlemiş oldğumuz MySQL Instance Configuration yani MySQL durum ayarlamalarını çalıştırıyor..

Bu ekranda Next diyoruz ;


MySQL serveriniz için ayarlamaları kendiniz mi yapmak istiyorsunuz yoksa öntanımlı ayarlar uygulansın mı ? Normalde standart Configuration dediğinizde direk kuruluma geçecektir.Ama daha ayrıntılı ayarlama yapmamız için ben Detailed Configuration diyorum..


Burada sisteminizde veritabanı kullanım çeşidini belirliyorsunuz.Aynı zamanda kullanım çeşidine göre farklılık gösterecek sistem uygulamaları ve ayarlarınzı da kapsayacak bir değişiklik söz konusu olacak.
Bulunan seçenekleri kısaca açıklayalım..

1.Developer Machine : Bu seçeneği tıkladığınızda veritabanını sadece uygulama geliştirmek için kurduğunuzu o amaçla kullanacağınızı belirtiyorsunuz.Server sistemin RAM’dan tamamını değilde az miktarda kullanacağını belirtiyor.
2.Server Machine : Server uygulamalarını çalıştıracağız işlemleriniz için burası size en uygun yer.. Yapacağınız işlemlerde ortak ram kullanımı olacak.Bunun için kullanılacak işlem gücüne göre grafik ya da işlem birimleri özelleştirilmiş olarak güçlendirilebilir..Biraz daha açmak gerekirse daha fazla ekran kartı işlemcisine ya da daha fazla RAM’a gerek duyabilirsiniz.
3.Dedicated MySQL Server Machine : Bilgisayarınızın bir bölümünü sadece mysql için ayırdıysanız bu seçenek tam size göre..Bölümü tamamen kendisine kapatıp sadece veri kontrolleri için erişim sağlatıyor.(?)Burada RAM tüketimi maximum seviyededir..

Suan benim bilgisayarımda yeterli miktarda bölüm ya da alan olmadığı için ve sadece uygulama geliştirmek için kullandığımdan 1.seçenek bana en uygun olanı..

Developer Machine seçeneğini işaretleyerek Next diyoruz..


En can alıcı kısımda bulunmaktayız..
Yapacağımız ilk işlem olarak bunların ne olduğunu bilmemiz gerekiyor! Kısaca açıklayalım..
My Isam ve InnoDB veritabanı motorudur.

1.Multifunctional Database : Türkçe karşılığı çok fonksiyonlu veritabanı olan seçenek standart olarak kullanılır ve tercih edilir.Hem MyISAM hemde InnoDB için optimize edilmiş alanları bulunmakta..
2.Transactional Database Only : Sadece transaction veritabanlarının kullanımına açık olan veritabanı seçeneğidir.Buda demek oluyor ki sadece InnoDB kullanımı için ayrılmış alanımızdır.
3.Non-Transactional Database Only : Sadece transaction olmayan,ilişkisel; lokal ağda geliştirdiğimiz basit uygulamalar için kullandığımız seçenektir.(?) MyISAM için tahsis edilmiş bütünlüğe sahiptir.

Bu seçeneklerden 1.’sini tercih edeceğiz.Biz her ikisi içinde çalışacağız..Seçeneğimizi seçiyoruz ve Next diyoruz..

Bundan sonrası veritabanımız için alan miktarını ayarlamamız için gerekli bölüm..
Eğer veritabanımızı 3. Dedicated MySQL Server Machine işaretleseydik bu bölüm ile uğraşmayacaktık.Çünkü orda ayrılmış bir bölüm söz konusu olacaktı..

Veritabanımızı nereye kurmak istiyorsanız o sürücüyü seçip ardından yan kurulum dizinini seçiyoruz..

Burda herhangi bir kurulum dizini seçebilirsiniz..Bu sizin terchinize kalmış..Bir tanesini seçtikten sonra Next diyoruz..

 


Bu bölümde veritabanına eşzamanlı şekilde bağlantı kuracak kişi sayısını belirlememizi istiyor.


Decision Support :
En fazla 20 kişinin aynı anda bağlanmasına izin verir.
Online Transaction Processing : Aynı anda 500 kişinin serverde bağlantıyı kullanmaları , ağır server uygulamaları ve yüksek eşzamanlı hizmetler için kullanılmaktadır.
Manual Setting : Burada iki seçenek dahilinde bir tercih etme olanağımız olmadığı takdirde kendi kullanıcı sayımızı kendimiz belirlememiz için oluşturulmuştur.Buradan istediğimiz sayıyı girerek kullanıcı sayımızı belirleyebiliriz..

Ben ilk seçeneği işaretliyorum.Üçüncü seçeneğide işaretleyip yönetici sayısını 15’ten 5’e de düşürebilirim..Bu da sizin terchinize kalmış bir alternatif..

Server oluşumu için son adımlar.. Bağlanacak portu seçmelisiniz.Eğer Enable TCP / IP Networking seçeneğini aktif etmezseniz sadece local ağ tarafından bağlanılacak ve işlem görecektir.Bu sayede eğer çalışmalarınızı paylaşmak, görüntülenmesini istemiyorsanız bu seçeneği işaretlemeyin.Açılır butondan bir port numarası seçelim.Eğer bu portu firewall ağına eklemek istiyorsak hemen yanında bulunan boşluğa tik atınız..Bu sayede windows güvenlik duvarına port eklenecektir.
Enable Strict Mode: MySQL’e has bir çok özellik veritabanı uyumluluğu amacıyla devre dışı bırakılır. Daha doğru sorgular yazmanız ve birçok farklı nedenden dolayı tavsiye edilir.

 


Standart  karekter kümesi kullanıyorsanız ilk seçeneği işaretleyebilirsiniz.
Ama global bir çalışmanız varsa ikinci ya da üçüncü seçeneği tercih etmeniz önerilir..

NT tabanlı bir Windows da MySQL in bir hizmet olarak çalıştırılmasını sağlar. Bu seçenek sisteminize MySQL’i ne amaçla kurduğunuza ve sistem ayarlarınıza göre seçilmedir.

Include Bin Directory in Windows PATH : kurulum ekranında bahsedilen komut satırı komutlarının, MySQL dizinine girmeden herhangi bir dizin içinde çalıştırılmasını sağlar.

Her iki seçeneğide işaretleyip Next diyoruz..

Güvenlik ayarları . Şifrenizi oluşturduktan sonra Next diyoruz..


Son oluşturma adımı kalıyor.Buna Execute diyoruz..

 

İşlem devam ediyor..

Ve BİTTİ  .. Finish diyerek sihirbazı bitiriyoruz.. 🙂

Kaynaklar : 1 | 2 | 3

 

Gelen Arama Terimleri:

Eğitim ve teknoloji haberlerini, ilginç ve önemli bilgileri, kendimi geliştirdiğim alanlardaki öğrendiğim tecrübelerimi blogumda paylaşıyorum. Öğrenmekten ve paylaşmaktan zevk alıyorum.İnandığım bir şey var ki istisnalar hariç, hiçbir şey imkansız değildir. Mucizeler için zaman gerekir! Bu benim yaşam felsefem.

Comments 14
  • emre
    Posted on

    emre emre

    Cevapla Author

    Kardes ben yapıyorum en son fnısh gelicek yerde eror 1045 dio onu nasıl halledicez 3 tanesi yeşiloluyo sonuncu kırmızı ?


  • melis
    Posted on

    melis melis

    Cevapla Author

    merhaba benimde 2.sinde hata verdi ne yapmalıyım?


  • melis
    Posted on

    melis melis

    Cevapla Author

    yani 1.si yeşil 2.si kırmızı diğer 2si yüklenmio ne yapmalıyım


    • ikizoglu
      Posted on

      ikizoglu ikizoglu

      Cevapla Author

      İkincisi derken ikinci kurulumdan bahsediyorsunuz sanırım .. Eğer daha önce yükleme yaptıysanız program hatalı kurulmuş olabilir.Ve kalan dosya parçacıklarından doğru kurulum yapamıyor olabilir.. Ya da farklı bir program çalışmasını engelliyor olabilir..
      Sisteminizde önceden kurulum yaptıysanız dosyalarınızı tamamen temizledikten sonra kurulumunuzu tekrar yapabilirsiniz..


  • ekin
    Posted on

    ekin ekin

    Cevapla Author

    en son bölümde takıldı neden oluyor yanıt vermiyor diyor


    • ikizoglu
      Posted on

      ikizoglu ikizoglu

      Cevapla Author

      Programın kurulumunu engelleyen uygulamalar olabilir. Antivirüs , farklı bir server uygulaması vs.. Kontrol edip tekrar deneyebilirsiniz..


  • mahmut
    Posted on

    mahmut mahmut

    Cevapla Author

    s.a ikizoglu benım sorunum datalarımla alakalı yenı gırıs yaptıgım hıc bır musterının dokumunu alamıyorum su an eskı datalarımın dokumunde sorun yok ama yenı gırdıgım musterı datalarını arsıvden dokemıyorum bu konuda bana yardımcı olabılır mısın acaba ?


    • ikizoglu
      Posted on

      ikizoglu ikizoglu

      Cevapla Author

      Merhaba Mahmut ;
      Aynı veritabanı üzerine ekleme yapıyorsunuz değil mi ? Veritabanın listeleme ile ilgili bölümünde bir sıkıntı olabilir.Eklediğiniz veriler veritabanına eklenirken listelenmiyor da olabilir.. İşlemlerinizi adım adım kontrol etmenizi öneririm. 🙂

      Kolay Gelsin..


  • mehmet
    Posted on

    mehmet mehmet

    Cevapla Author

    ya benim sorunum ilk 2si tik oluyo sonra yanıt vermiyo bekliyom bekliyom düzelmiyo sebebi nedir ?


    • ikizoglu
      Posted on

      ikizoglu ikizoglu

      Cevapla Author

      İkinci adımda konfigurasyon dosyaları yazılır.Bunun için biraz beklemeye ihtiyacınız var. Sisteminize daha önce Mysql 5 kurulumu yaptıysanız parça dosyalarından kaynaklı olabilir.Uzun beklemekten sonra bir sonuç alamıyorsanız sisteminizde bu kurulumu engelleyebilecek sistemde çalışan hizmet servisi ya da herhangi bir program olabilir..


  • Eren
    Posted on

    Eren Eren

    Cevapla Author

    Bende 2.ciye geldikten sonra yanıt vermiyor diyor virüs programı kapalı olduğu halde point blank offline diye bişey var onu kurcam ama olmuyor mysql yüzünden 🙁


  • adem
    Posted on

    adem adem

    Cevapla Author

    hocam son ekrana geliyorum finish dicem ama diyemiyorum. son ekranda usteki iki senecek tik oluyor fakat 3. senecene geldiginde (yanit vermiyor) dio oylece gosterge donup duruyo. yani hocam surekli program yanit vermiyor hatasi aliyorum. bunun hakkinda bi dusunceniz varsa sevinirim. cunku virus bulasmis olabilir diye combofix bile yaptm ama malesef ki sonuc gene ayni. yardmci olabilirseniz cok sevirim.


    • ikizoglu
      Posted on

      ikizoglu ikizoglu

      Cevapla Author

      Merhaba.. 3.seçenek servislerin başlatılması adımıdır. Bilgisayarınızda servislerin başlatılmasını engelleyecek bir uygulama kurulu olabilir veya sistem tarafından engelleniyor da olabilir.Virüste bir faktör.İşletim sisteminin türü de etkileyebilir.Tavsiyem bilgisayarınıza bir sanallaştırma yazılımı(vmware,virtual pc vb.) kurarak denemeniz. Eğer orada yazılımı başarılı bir şekilde kurabilirseniz kuramadığınız sistem ile kurulan sistem arası ayarları karşılaştırabiliriz.

      Ayrıca şu linkleri de ziyaret edebilirsiniz.Farklı anlatımlar ve bilgiler sizin işinize yarayabilir.
      1-http://www.molgun.com/windows-vista-ve-7-de-php-mysql-apache-phpmyadmin-kurulumu/
      2-http://www.molgun.com/mysql-error-nr-1045-hatasi-ve-cozumu/

      Teşekkürler.


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.